Minął blisko rok od poprzedniego rankingu i nadchodzi czas ogłoszenia wyników już czwartej edycji ankiety, w której nasi klienci oceniają ubezpieczycieli.

 

Niezmienne pozostały kryteria oceny ubezpieczycieli. Pytaliśmy klientów na ile - w skali pięciopunktowej – są zadowoleni z ich:

  • obsługi,
  • skuteczności windykacji,
  • elastyczności rozwiązań,
  • warunków finansowych polisy,
  • przyznanych limitów kredytowych,
  • wypłaconych odszkodowań.

Dane zbieraliśmy od początku roku 2019 r. Wyniki ankiety są, przynajmniej w części, zaskakujące.

 

Ale zacznijmy od zwycięzcy, którym została Ergo Hestia! Serdecznie gratulujemy!

Ergo Hestia zadebiutowała w naszym rankingu w ubiegłym roku mocnym wejściem od razu na drugą pozycję. W tym roku pokonała wszystkich konkurentów uzyskując bardzo wysoką ocenę 4,283 pkt.

Faktem jest, że ilość naszych klientów korzystających z usług Ergo Hestii jest stosunkowo niewielka (12%), ale są stali w uczuciach i najwyraźniej mają ku temu powody. Są najbardziej zadowoleni z limitów kredytowych, elastyczności rozwiązań, skuteczności windykacji. W obsłudze klienta Ergo Hestii dorównuje KUKE, w wypłacie odszkodowań – Euler Hermes. Ale warunki finansowe Ergo Hestii też są bardzo dobrze oceniane (drugie miejsce za Coface).

 

Na podium znalazły się także Euler Hermes z bardzo wysoką notą 3,9 pkt – na drugim miejscu i Credendo z 3,878 pkt – na trzecim miejscu. Atradius (3,875 pkt) przegrał z Credendo o włos, KUKE (3,379 pkt) o niewiele więcej.

Oto graficzne przedstawienie wyników:

Zaskoczeniem jest spadek notowań Coface z pierwszej pozycji w zeszłym roku aż na ostatnią. Coś się musiało wydarzyć, że klienci tak negatywnie zareagowali. Nawet, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w ocenie punktowej nie jest to tak kolosalna różnica (0,645 pkt – z 3,5 pkt, co zapewniło zwycięstwo, na 2,855 pkt, co okazało się najgorszym wynikiem w stawce), to tak radykalna zmiana ocen daje do myślenia.

 

Ciekawe jest też to, że w poprzednich edycjach oceny mieściły się w przedziale 2,5 – 3,5 pkt (po ujednoliceniu sposobu liczenia),  a w tegorocznym rankingu (pomijając Coface) poszybowały w górę wysoko ponad ten poziom  - od 3,7 do blisko 4,3 pkt. Czy świadczy to o wyższym poziomie usług świadczonych przez ubezpieczycieli? Oby tak było.

 

Bardzo interesująco i ... wiosennie wygląda wykres najlepiej ocenionych ubezpieczycieli w poszczególnych kategoriach. Ergo Hestia zdecydowanie górą. 

A oto zbiorcze zestawienia wg ubezpieczycieli i wg kategorii.

Przypomnijmy, że w pierwszym, opublikowanym w styczniu 2017 rankingu (TUTAJ), zwycięzcą został Atradius, ale Coface i Euler Hermes były tuż za nim z oceną tylko o 1 punkt niższą. Zwycięzcą drugiego rankingu (TUTAJ) został Euler Hermes wyprzedzając znacznie Atradius i Coface. W trzecim (TUTAJ) triumfował Coface, który pokonał Ergo Hestię i Atradius. Tak wygląda zestawienie zmian w rankingu:

 

Mamy nadzieję, że wyniki rankingu zainspirują ubezpieczycieli do pracy nad poprawą poziomu świadczonych usług.

 

Przedstawione powyżej wyniki ankiety możemy uznać za wstępne, bo dane do tego rankingu zbieramy nadal. Ostateczny ranking za maj'2019 będzie zaprezentowany na konferencji Credit Risk organizowanej przez PICM 6 czerwca w Krakowie.