Ranking ubezpieczycieli maj 2020

Od kilku już lat publikujemy na naszym blogu ranking ubezpieczycieli kredytu kupieckiego w Polsce. W tworzeniu rankingu i ocenie ubezpieczycieli biorą udział nasi klienci, którzy korzystają z ubezpieczenia należności.

Ranking Ubezpieczycieli

W zeszłym roku podsumowaliśmy rankingi z lat 2017 – 2019 (TUTAJ), gdzie najwyższe oceny za świadczone usługi uzyskał Euler Hermes, drugi był Atradius, a trzecie miejsce w ocenach przedsiębiorstw otrzymała KUKE.

Dane do najnowszego – majowego rankingu zbieraliśmy od początku 2020 roku.

Niezmienne pozostały kryteria oceny ubezpieczycieli. Pytaliśmy klientów na ile – w skali pięciopunktowej – są zadowoleni z ich:

  • obsługi,
  • skuteczności windykacji,
  • elastyczności rozwiązań,
  • warunków finansowych polisy,
  • przyznanych limitów kredytowych,
  • wypłaconych odszkodowań / sprawności procesu odszkodowawczego.

Oto zwycięzcy rankingu za maj 2020:

ranking ubezpieczycieli maj 2020

Liderem pozostaje Euler Hermes. Gratulujemy!!

Na drugie miejsce awansuje KUKE. Trzecie miejsce zajmuje Coface. Atradius, poprzednio na podium, teraz spada na czwarte miejsce.

 

Euler Hermes

Euler Hermes zwyciężył niemal we wszystkich kategoriach. Ankietowani szczególnie dobrze oceniają obsługę klienta, są zadowoleni z warunków finansowych polisy oraz z procesu odszkodowawczego. Jedynie w jednej kategorii – zadowolenie z przyznanych limitów kredytowych – Euler Hermes spada na drugą pozycję.

 

KUKE

Ankietowani przedsiębiorcy są zdecydowanie zadowoleni z przyznanych limitów kredytowych przez KUKE. W tej kategorii ocenili KUKE lepiej niż Euler Hermes. Klienci dobrze ocenili obsługę klienta, warunki finansowe i elastyczność oferowanych przez KUKE rozwiązań. Słabszym punktem KUKE jest skuteczność windykacji i sprawność procesu odszkodowawczego.

 

Coface

Coface zajmuje trzecie miejsce w kilku kategoriach. Ale wyprzedza KUKE w ocenie skuteczności windykacji (drugie miejsce za Euler Hermes) i procesu odszkodowawczego (tu jednak wyprzedza go i Euler Hermes, i Atradius).

A tak wyglądają wyniki szczegółowe:

limity
warunki finansowe
elastyczność rozwiązań
skuteczność windykacji
obsługa klienta
odszkodowania