RiskMan Services – outsourcing usług finansowych

RiskMan Services - kim jesteśmy?

Jesteśmy firmą wyspecjalizowaną we wspieraniu przedsiębiorców w obszarze zarządzania należnościami dokładnie tam, gdzie priorytetem jest ograniczanie ryzyka opóźnień w płatnościach.
Naszym Klientom, w modelu outsourcingu usług B2B poprzez oddelegowanego specjalistę kompleksowo obsługujemy:

  • proces zarządzania należnościami,
  • limity kredytowe z uwzględnieniem wewnętrznej polityki sprzedaży,
  • polisy ubezpieczenia kredytu kupieckiego

Oferowany model współpracy zakłada usługę wykonywaną zarówno tymczasowo, jak i bezterminowo, wszystko wedle oczekiwań i zapotrzebowania Zleceniodawcy.
Działamy wśród spółek w grupie brokerskiej RiskMan, która na co dzień dostarcza skuteczną i profesjonalną obsługę pozwalając Klientom skupić się na kluczowych aspektach działalności.

RiskMan Services - w czym pomagamy?

Wychodząc naszym Klientom naprzeciw, chcemy pomóc Im przede wszystkim rozwiązywać problemy związane z niewystarczającą ilością fachowej kadry do obsługi bieżących procesów w firmie lub udrażniać te obszary, które z powodzeniem mogą być wykonywane przez zaufanego specjalistę z zewnątrz.

Jesteśmy gotowi, aby wesprzeć Twoją firmę, gdy:

  • borykasz się z problemem dłuższych nieobecności,
  • masz zablokowane etaty, aby zatrudnić kogoś na zastępstwo,
  • pojawia się uciążliwa rotacja pracowników,
  • zauważasz brak wyspecjalizowanej kadry,
  • rekrutacje nie przynoszą zakładanych efektów,
  • handlowcy zamiast sprzedawać, zajmują się windykacją,
  • planujesz rozwój firmy, ale powyższe problemy Cię blokują.

Krótka informacja o outsourcingu usług finansowych B2B  w formie filmu nagranego na konferencji branżowej FECMA w Krakowie w roku 2021. 

Konferencję organizował PICM – Polski Instytut Credit Management.

RiskMan Services - odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania?

Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która świadczy usługi w obszarze B2B z zakresu zarządzania należnościami i ryzykiem kredytowym w modelu outsourcingu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wyspecjalizowanej kadrze możemy łączyć kompleksową obsługę naszego Klienta wraz z działaniami brokerskimi prowadzonymi przez brokerów ze spółek z Grupy RiskMan. Współpracując z nami zyskujesz nie tylko specjalistę do obsługi Twoich procesów w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, ale też Know-How, szeroki dostęp do wiedzy, kontaktów i instytucji, z którymi mamy styczność na co dzień wykonując swoje obowiązki.

Możesz być pewien, że Twoje sprawy są w dobrych rękach, a nasz zespół podejmuje skuteczne działania, aby zminimalizować ryzyko i maksymalizować efektywność zarządzania należnościami. Redukujemy przeterminowania poprzez skoncentrowane i organiczne działanie na saldzie kontrahenta, unikając bezrefleksyjnego podejścia do zadań systemowych. Poprawiamy skuteczność poprzez systematyczny i konsekwentny kontakt z kontrahentami, co pozwala na szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe.

Wybierając nasze usługi zyskujesz jednocześnie znaczną redukcję czasu i kosztów związanych z zarządzaniem należnościami oraz procesami administracyjnymi. Obowiązki są wykonywane z poziomu naszego biura, eliminując konieczność utrzymywania stanowiska w biurze klienta. Dzięki temu oszczędzasz na kosztach związanych z wynajmem biura oraz infrastrukturą biurową. Dodatkowo, nie musisz inwestować też w narzędzia do pracy ani prowadzić długotrwałych procesów rekrutacyjnych, często obarczonych tzw. „błędem rekrutacyjnym”. Równoległe przeniesienie procesów administracji, szkolenia i wdrożenia pracowników na nas pozwoli Ci też skoncentrować się na strategicznych aspektach Twojej firmy.

Dzięki nam zachowasz ciągłość procesu w swojej firmie. W przypadku nagłych zdarzeń losowych, redukcji fachowej kadry, czy przy zablokowanym etacie oddelegujemy specjalistę do obsługi Twoich procesów zapewniając im kontynuację oraz minimalizując ryzyko ich zakłóceń.

Przed rozpoczęciem współpracy z Klientem zawsze zadbamy o dokładne rozpoznanie wartości, które Mu przyświecają w biznesie. Pomoże nam to zachować spójność w komunikacji z Jego partnerami w obszarze należności, limitów kredytowych a także przy obsłudze polisy ubezpieczenia należności, ale też ułatwi tą komunikację przy wykorzystaniu budowanych latami relacji.

Współpraca z nami może odbywać się w modelu zarówno tymczasowym – gdzie zapewnimy Ci zastępstwo na czas nieobecności Twojego pracownika, lub wykonanie zdefiniowanego w czasie zakresu obowiązków, lub bezterminowym – gdzie na stałe przejmiemy do obsługi określony harmonogram zadań. Za każdym razem dopasujemy do tego dogodny model rozliczania (bazujący na stawce godzinowej, lub wartości zryczałtowanej) uzależniony od tego, jak mocno będziemy czasowo zaangażowani. W każdym momencie masz też możliwość poszerzenia zakresu przekazywanych nam obowiązków, w reakcji na rozwój Twojej firmy a także oczekiwań rynku.

Bez obaw, dzięki naszej aktywności i kompleksowemu działaniu wysyłasz w rynek czytelny sygnał, że Twoja firma w sposób świadomy zarządza należnościami. Przy okazji korzysta z narzędzi wzmacniających kondycję finansową i utrzymuje sprawność procesową na wysokim poziomie, co jest kluczowe w relacjach biznesowych z Twoimi partnerami i instytucjami finansowymi.

Istotnym benefitem z naszej pracy jest właśnie odciążenie Twojego zespołu sprzedaży z zadań związanych z windykacją i skierowanie go do pracy z klientami, w terenie – tam, gdzie jego miejsce, co przyczyni się do wzrostu ilości nowych klientów. Równolegle Ty, widząc, że wszystko działa prawidłowo i przynosi oczekiwane rezultaty zyskujesz cenny czas i zasoby na polepszanie jakości usług Twojej firmy, planowanie nowych inicjatyw i budowanie dalszej strategii biznesowej.

Prezentacja usługi RiskMan Services.

Model outsourcingu specjalisty w obszarze zarządzania należnościami i ryzykiem kredytowym 

Znajdźmy rozwiązanie dla Ciebie